MIKÄ ON HÄTÄTILANNE?

– Sinun tai perheenjäsenesi TERVEYS tai HENKI on vaarassa (esim. sairauskohtaus, onnettomuus)

– Sinun tai perheesi OMAISUUS on vaarassa (esim. tulipalo tai vesivahinko)

Kelan välityskeskuksen aukioloaikoina tilaukset tulee tehdä AINA välityskeskukseen.

Kun välityskeskus on suljettu ja sinulla on hätätilanne, voit ottaa yhteyttä suoraan tulkkiin (Kirsi Huisman, puh. 044-2592 511; puhelut/ tekstiviestit/ videopuhelut)

Kuulo-ja kuulonäkövammaisten asiakkaiden tilaukset hätätilanteissa, kun Kelan vammaisten tulkkauspalvelujen välityskeskus on auki:

puhelin 020 634 4811 (Läntinen välitysalue) tai sähköposti: vatu.lantinen@kela.fi

Lisää yhteystietoja tulkin tilaamiseen löydät täältä

Kelan vammaisten tulkkauspalvelujen välityskeskus palvelee:

ma–pe klo 7.30–20.00
la klo 8.00–15.00
su suljettu

Kelan asiakaspalvelu ja muu neuvonta vammaisten tulkkauspalveluihin liittyen:

Vammaisten tulkkauspalvelukeskus (VATU-keskus)

puhelin: 020 634 4811

sähköposti: vatu.lantinen@kela.fi

https://www.kela.fi/vammaisten-tulkkauspalvelu